Cégünk mindenféle gyári csukló felújítására vagy új csukló beszerzésére, összeszerelése, egyedi csuklók gyártására specializálódott márkafüggetlenül. Képesek vagyunk azokat a hibákat is szakszerűen megoldani, amiket mások nem vállalnak. Nálunk nincs olyan féltengely, melyre ne lenne megoldás! Legyen szó külső, belső 6-8 golyós csukló, villás csukló, bármelyik kialakítású belső csukló javításáról, komplett féltengely összeszereléséről, tengelyszár sérülés, törésről vagy csak a porvédő kiszakadt gumiharangjáról. Bármilyen problémát észlel féltengelyén forduljon bizalommal hozzánk. Árajánlatért és további információért vegye fel velünk a kapcsolatot. Miután hozzánk került az alkatrésze gyors hiba megállapítás után már pár óra alatt elvégezzük a javítást, precíz munkánk és pénztárcabarát áraink minden ügyfelünket kielégíti az ország bármely területén.
Féltengely felépítése:
Meghibásodás okai:
Lehetséges hibák:
Részletesen:
Amit kínálunk:
Féltengelyről bővebben!
Amit a féltengelyről tudni érdemes:
A féltengely a hajtáslánc egyik legfontosabb alkotó eleme. Ez az alkatrész a differenciál művet köti össze a hajtott kerékkel. Felépítését tekintve három részből áll: külső-belső féltengely csuklóból és egy féltengely rúdból (szár). A féltengely erős, masszív anyagból készül, mivel nagy forgatónyomaték leadását kell közvetítenie a kerekekre. A legnagyobb igénybevételt nyilván induláskor vagy hirtelen gáz adáskor kapja.
Féltengely csukló:
A féltengely csukló felépítése akár belsőről vagy külsőről legyen szó ugyanolyan. Van egy belső agy rész, mely bordázattal van ellátva és a felületén golyópálya marások találhatóak. Ezt követik a golyók, amelyek segítségével átadják a nyomatékot, és végül következik a külső házrész, melyben a belső felében ugyanúgy ki van alakítva a golyó pálya, a külső részén pedig szintén bordázat található. Ha nagyon ki szeretnénk sarkosítani kb. úgy néz ki, mint egy csapágy. A féltengely csuklóban a bemarások teszik lehetővé, hogy a féltengely csukló agyhoz rögzített része elforduljon arra, amelyik irányba a kormányt fordítjuk. A jó ebben a megoldásban az, hogy ezzel a technikával, meg tudták oldani azt, hogy a kormányzott tengely lehessen a hajtott tengely is. A belső féltengely csukló, a külsőhöz képest kisebb szögű elfordulást tesz lehetővé, mivel belül, nincs is rá szükség.
Külső féltengely csukló:
Ez a csukló szinte minden autóban formailag teljesen egyforma. A lényeg itt a nagy szögelfordulás lehetővé tétele úgy, hogy a nyomaték is átadható legyen. A féltengely csukló belső pályája olyan anyagból van kiképezve, mint a csapágy bélés, ami bírja a nagy terheléseket, de ennek ellenére sűrűn merülnek fel problémák. Leggyakoribb változata a 6 golyós csukló, de előfordulhat belőle 8 golyós változat is. Részei egy külső házból állnak, majd benne találunk egy bordás csillagot, amit kívülről golyókosár ölel körbe, amelyben a golyók találhatóak.
Belső féltengely csukló:
A gépjárműgyártók több forma tervezéssel adták ki, attól függően, hogy a gépjárműben az adott terhelés mekkora. A Volkswagen csoport például igen sokáig a tárcsás megoldást választotta. Ennek egyik nagy előnye javítási szempontból, hogy a tengelyvég a váltóba van rögzítve általában egy imbusz csavarral, ezután jön a tárcsa formájú csukló, majd a féltengely gumiharangja. A gumiharangot itt nem szalagbilinccsel rögzítjük a csuklóhoz, mint a legtöbb esetben, hanem a tárcsa formájú csuklón helyeztek el furatot és ezeken keresztül rögzítjük csavarokkal. Másik előnye, hogy ez a gumiharang a legtöbb esetben egy fémházas szerkezettel együtt rögzítjük, így menet közben kisebb az esélye külső hatás általi szakadásnak, sérülésnek.
Egy másik gyakran használt formája ami, kívülről nagyon hasonlít egy külső csuklóhoz csak ennek a belsejében egy 3 ágú csillag formájú agy van. Ezen belül is két változatot alkalmaztak az egyik, amely tűgörgőket tartalmaz, a másik pedig egy íves csapon képes forogni, billegni. De elképzelhető, hogy a belső csukló 6, illetve a ritkább esetekben 8 golyós formában találkozhatunk vele.
Féltengely gumiharang:
A gumiharang legnagyobb lényege, hogy az autót gyárilag milyennel szerelték fel, mert annak megfelelő profilú és minőségű cseredarabot érdemes használni. Régebben csak gumiból készült, ma már találkozhatunk műanyag, úgynevezett termoplaszt harangokkal is, de akár fémházas porvédőt is alkalmaz némelyik gyártó. Mindenképp ajánlott szakemberre bízni a porvédő cseréjét, mert a szerelőnek kellő tapasztalata és eszközei vannak.