Preloader

Cégünk mindenféle gyári csukló felújítására vagy új csukló beszerzésére, összeszerelése, egyedi csuklók gyártására specializálódott márkafüggetlenül. Képesek vagyunk azokat a hibákat is szakszerűen megoldani, amiket mások nem vállalnak. Nálunk nincs olyan féltengely, melyre ne lenne megoldás! Legyen szó külső, belső 6-8 golyós csukló, villás csukló, bármelyik kialakítású belső csukló javításáról, komplett féltengely összeszereléséről, tengelyszár sérülés, törésről vagy csak a porvédő kiszakadt gumiharangjáról. Bármilyen problémát észlel féltengelyén forduljon bizalommal hozzánk. Árajánlatért és további információért vegye fel velünk a kapcsolatot. Miután hozzánk került az alkatrésze gyors hiba megállapítás után már pár óra alatt elvégezzük a javítást, precíz munkánk és pénztárcabarát áraink minden ügyfelünket kielégíti az ország bármely területén. 

féltengelybev
Miért minket válasszon féltengelye megjavítására?
Elromlott, meghibásodott féltengelye jó helyen jár, nálunk minden problémára van megoldásNincs ideje több napig nélkülözni gépjárművét? Netán munkagépként minden nap használja, de zavarja a kellemetlen rázkódás, vibrálás, amit a hibás alkatrész okoz? Nálunk lehetősége van előre egyeztetett időponttal már 48 órán belül (Dél-dunántúli régióban akár 24 óra alatt) a megjavított alkatrésze átvételéhez az ország egész területén. Egyik nagy előnyünk, hogy nem dolgozunk futárszolgálattal (Baranyában), így nincs szükség bedobozolni, becsomagolni az adott alkatrészt.  A megadott helyszínre kiérkező munkatársunk a meghibásodott alkatrészét képes felmérni és megközelítőleg adni egy pontosabb javítási határidőt, illetve meghatározza a javítás költségeit. 
Fontos tudni, hogy pontos javítási határidőt és javítási költséget, csakis kizárólag műhelyünkben szakszerű átvizsgálás után tudunk mondani. 
féltengelyfelép

 

Féltengely felépítése:

  • Külső és belső féltengely csukló 
  • Szár 

Meghibásodás okai:

  • Féltengely porvédőjének kiszakadása kenőanyag kiszórása, csukló kiszáradása
  • Idegen környezeti anyagok (víz, por, sár) bejutása a csuklóba
  • Elöregedett, megégett kenőanyag
  • ​​Padkának ütközés következtében

Lehetséges hibák:

  • Gyorsításkor erős vibrálás
  • Csukló törés
  • Kitekert kormánykeréknél csattogó, fémes hang
  • ​Csukló vagy a szár bordázatának sérülése​

Részletesen:

  • Féltengely csukló porvédő sérülés: Több oka is lehet, az egyik, hogy az idő múlásával mivel gumiból készül, elöregszik, és kirepedezik. A másik eset, hogy valamilyen külső hatás által sérül meg. Ha a gumiharang kiszakadt és menet közben a zsírt kiszórja nagyon hamar féltengely csukló hibához vezethet. Probléma lehet még a kiszakadt résen külső szennyező anyagok (por, víz) kerülnek a csuklóba, ami szintén kopást, de nagyon extrém esetben, ha megszorul törést is okozhat.
  • Csukló törés: Csukló törésről nagyon extrém esetekben hallunk, általában valamilyen baleset alkalmával.
  • Kattogó hangot hallunk: Akkor merül fel ez a probléma, ha a kormányt elfordítjuk és gyorsítunk, ilyenkor a golyó pálya megkopik és bemarások keletkeznek rajta. Ritkább esetben akár a golyó is sérülhet.
  • A csukló vagy a szár bordázatának sérülése: Több oka is lehet, az egyik a belső zégeres megoldásnál, ha a gyűrű beszorul és a csukló lefelé húzása közben a tengelyt végig marja. A másik oka az esetleges hirtelen kigyorsításnál felmerülő nagy nyomaték átadásakor a tengelyt elnyalja.

 

Amit kínálunk:

  • Javítás megkezdése előtt felmérjük a pontos a hibát és árajánlatot adunk a javítás költségeiről
  • Gyors, szakszerű javítás akár kézhez vételtől számítva már pár órán belül
  • Teljes körű felújításra 1 év garanciát vállalunk, ezt számlával és garancia papírral biztosítjuk



 

Féltengelyről bővebben!

Amit a féltengelyről tudni érdemes:
A féltengely a hajtáslánc egyik legfontosabb alkotó eleme. Ez az alkatrész a differenciál művet köti össze a hajtott kerékkel. Felépítését tekintve három részből áll: külső-belső féltengely csuklóból és egy féltengely rúdból (szár). A féltengely erős, masszív anyagból készül, mivel nagy forgatónyomaték leadását kell közvetítenie a kerekekre. A legnagyobb igénybevételt nyilván induláskor vagy hirtelen gáz adáskor kapja.

 

féltengelymüködése
féltengely csukló

Féltengely csukló:
A féltengely csukló felépítése akár belsőről vagy külsőről legyen szó ugyanolyan. Van egy belső agy rész, mely bordázattal van ellátva és a felületén golyópálya marások találhatóak. Ezt követik a golyók, amelyek segítségével átadják a nyomatékot, és végül következik a külső házrész, melyben a belső felében ugyanúgy ki van alakítva a golyó pálya, a külső részén pedig szintén bordázat található. Ha nagyon ki szeretnénk sarkosítani kb. úgy néz ki, mint egy csapágy. A féltengely csuklóban a bemarások teszik lehetővé, hogy a féltengely csukló agyhoz rögzített része elforduljon arra, amelyik irányba a kormányt fordítjuk. A jó ebben a megoldásban az, hogy ezzel a technikával, meg tudták oldani azt, hogy a kormányzott tengely lehessen a hajtott tengely is. A belső féltengely csukló, a külsőhöz képest kisebb szögű elfordulást tesz lehetővé, mivel belül, nincs is rá szükség.

Külső féltengely csukló:
Ez a csukló szinte minden autóban formailag teljesen egyforma. A lényeg itt a nagy szögelfordulás lehetővé tétele úgy, hogy a nyomaték is átadható legyen. A féltengely csukló belső pályája olyan anyagból van kiképezve, mint a csapágy bélés, ami bírja a nagy terheléseket, de ennek ellenére sűrűn merülnek fel problémák. Leggyakoribb változata a 6 golyós csukló, de előfordulhat belőle 8 golyós változat is. Részei egy külső házból állnak, majd benne találunk egy bordás csillagot, amit kívülről golyókosár ölel körbe, amelyben a golyók találhatóak. 

féltengely csukló külső
féltengely belső

Belső féltengely csukló:
A gépjárműgyártók több forma tervezéssel adták ki, attól függően, hogy a gépjárműben az adott terhelés mekkora. A Volkswagen csoport például igen sokáig a tárcsás megoldást választotta. Ennek egyik nagy előnye javítási szempontból, hogy a tengelyvég a váltóba van rögzítve általában egy imbusz csavarral, ezután jön a tárcsa formájú csukló, majd a féltengely gumiharangja. A gumiharangot itt nem szalagbilinccsel rögzítjük a csuklóhoz, mint a legtöbb esetben, hanem a tárcsa formájú csuklón helyeztek el furatot és ezeken keresztül rögzítjük csavarokkal. Másik előnye, hogy ez a gumiharang a legtöbb esetben egy fémházas szerkezettel együtt rögzítjük, így menet közben kisebb az esélye külső hatás általi szakadásnak, sérülésnek. 
 

Egy másik gyakran használt formája ami, kívülről nagyon hasonlít egy külső csuklóhoz csak ennek a belsejében egy 3 ágú csillag formájú agy van. Ezen belül is két változatot alkalmaztak az egyik, amely tűgörgőket tartalmaz, a másik pedig egy íves csapon képes forogni, billegni. De elképzelhető, hogy a belső csukló 6, illetve a ritkább esetekben 8 golyós formában találkozhatunk vele.

féltengelybelső2
féltengely gumiharang

 

Féltengely gumiharang:
A gumiharang legnagyobb lényege, hogy az autót gyárilag milyennel szerelték fel, mert annak megfelelő profilú és minőségű cseredarabot érdemes használni. Régebben csak gumiból készült, ma már találkozhatunk műanyag, úgynevezett termoplaszt harangokkal is, de akár fémházas porvédőt is alkalmaz némelyik gyártó. Mindenképp ajánlott szakemberre bízni a porvédő cseréjét, mert a szerelőnek kellő tapasztalata és eszközei vannak.

Kérjen ajánlatot!
Hívjon most!