Preloader

Cégünk bármilyen gépjárműnek a kormánymű javítását vállalja. Legyen az fogasléces, szervokormánymű, globoid csigás, golyósoros kormánymű, elektromos kormánymű vagy elektromos kormányoszlop, bármiféle keletkezett hibát megjavítunk. Azokat a hibákat is szakszerűen megoldjuk, amelyeket mások nem vállalnak pl.: alfa 156, 166 kormánymű stb. Ha bármilyen problémát észlel kormányművén (pl.: folyás, kopogás, megnövekedett holtjáték) forduljon bizalommal hozzánk. Árajánlatért és további információkért vegye fel velünk a kapcsolatot. Miután hozzánk került az alkatrésze, gyors hibamegállapítás után már pár órán belül elvégezzük a javítást. Precíz munkánk és pénztárcabarát áraink minden ügyfelünket kielégíti az ország bármely területén. 

kormánymübev2
Miért minket válasszon kormányműve megjavítására?
Elromlott, meghibásodott kormányműve jó helyen jár, nálunk minden problémára van megoldás. Nincs ideje több napig nélkülözni gépjárművét? Netán munkagépként minden nap használja, de szivárog belőle az olaj vagy zavaró kopogó hangot hall? Mihamarabb keressen fel bennünket! Nálunk lehetősége van előre egyeztetett időponttal már 48 órán belül (Dél-dunántúli régióban akár 24 óra alatt) a megjavított alkatrésze átvételéhez az ország egész területén. Egyik nagy előnyünk, hogy nem dolgozunk futárszolgálattal (Baranyában), így nincs szükség bedobozolni, becsomagolni az adott alkatrészt, viszont a leszedett olajcsöveknél történő olajszivárgás elkerülése érdekében, kérjük ledugózni vagy lefóliázni ezen részeket. A megadott helyszínre kiérkező munkatársunk készségesen áll rendelkezésre bármilyen kérdés merüljön fel Önben a javítással kapcsolatban.
Fontos tudni, hogy pontos javítási határidőt és javítási költséget, csakis kizárólag műhelyünkben szakszerű átvizsgálás után tudunk adni. 
 
Miután hozzánk került a kormánymű:
  1. Minden esetben átvizsgáljuk, megállapítjuk az esetleges hibákat, hogy pontos árat tudjunk mondani a javítás költségeiről
  2. Ezt követően a kormányművet megjavítjuk gyári vagy gyárinak megfelelő alkatrészek használatával
  3. Legvégén próbapadi vizsgálatnak vetjük alá, ami minden lehetséges üzemi körülményt tesztel
  4. Megfelelt a vizsgálatnak H engedéllyel látjuk el
hidraulikus
Szervokormánymű javítás folyamatai:
  1. Első esetben szemügyre vesszük a mechanikai károk által felmerülhető hibákat pl.: repedés
  2. Ezután minden alkatrészt pontosan átvizsgálunk (szimeringek, ó gyűrűk, csapágyak, karmantyúk, teflon gyűrűk) ezeket gyári vagy annak megfelelő minőségű alkatrészekkel pótoljuk
  3. Szükség esetén orsótengelyt, pitman tengelyt, dugattyút cserélünk
  4. Kormányművet összeszereljük és próbapadi vizsgálattal teszteljük hibátlan működését
Kormánymű fajták, amiket javítunk:
  • Fogasléces kormánymű  
  • Globoid csigás kormánymű
  • Golyósoros (csavarorsós)  kormánymű
  • Hidraulikus kormányművek 
  • Elektromos kormányművek
  • ​Elektromos kormányoszlopok

Lehetséges hibák:

  • Mechanikus kormányműveknél (lóg, kopog, szorul, akad)
  • Hidraulikus kormányműveknél (lóg, kopog, szorul, akad, folyik)
  • Elektromos kormányműveknél legtöbbször egyáltalán vagy egyik irányban nincs rá segítés vagy kitekeri a kormányt valamelyik irányban
  • ​Egyszer van szervó, egyszer nincs
  • Hangos működés, kattogó csattogó hang
  • Elektromos kormányoszlopnál legtöbbször egyáltalán vagy egyik irányban nincs rá segítés vagy kitekeri a kormányt valamelyik irányban

Amit kínálunk:

  • Javítás megkezdése előtt felmérjük a pontos a hibát és árajánlatot adunk a javítás költségeiről
  • Gyors, szakszerű javítás, akár már 24 órán belül
  • Teljes körű felújításra 1 év garanciát vállalunk, ezt számlával és garancia papírral biztosítjuk.

Előfordulhat átvizsgálás során, hogy olyan meghibásodást észlelünk kormányművén amitől javíthatatlannak minősítjük. Ilyenkor sajnos nem tudjuk vállalni alkatrésze megjavítását. Raktárkészletünkön számos kormányművel rendelkezünk, de segítséget tudunk nyújtani, akár bontott kormánymű beszerzésében annak javításában vagy új kormánymű értékesítésében is.



Kormányműről bővebben!

Kormánymű feladata:
A kormánykereket forgatva a forgó mozgást a kormánytengely és az orsótengely viszi át a kormányműre. A kormánymű a forgó mozgás áttételét csökkenti és lengő mozgássá alakítja, amelyet a kormányirányító kar a nyomtávrudak és a nyomtávkarok visznek át a kerékre.

  • a kormánykerék forgó mozgásának átadása a kerekek elfordításához 
  •  a vezető kezének erejével keltett nyomaték növelése
     


Fogasléces kormánymű:
A kormányműben csapágyak megvezetésével a kormánytengelyen levő fogaskerék ferde fogazásával kapcsolódik a fogaslécre. A kormánykereket forgatva a hajtó fogaskerék forgó mozgása a perselyben vezetett fogasléc tengely irányban eltolódik és a nyomtávrudak a nyomtávkarok közvetítésével elfordítják a kerekeket. A fogasléces kormánymű közvetlen áttételű, könnyen tér vissza alaphelyzetbe és lapos formája miatt kisebb helyet foglal.

kormánymű fogaslec
Globoid csigás

Globoid csigás kormánymű:
A házban két ferde golyóscsapággyal vezetett csigát a tengely kapcsolja össze a kormánykerék tengelyével. A globoid csiga nem hengeres, hanem átmérője a közepe felé csökken és menetemelkedése többféle lehet. A kormányműtengely villás formája két vagy háromhornyú görgő segítségével a csiga mentén gördülnek le. A kormánykerék forgatásakor a csiga hajtja a görgőt, amely középpontja körül forog, melynek hatására a kormányműtengely és az irányítókar elfordul. A csigás kormányművek könnyen járnak, nagy kerékelfordulást tesznek lehetővé és kis helyigényűek. Egyenes haladás következtében szinte egyáltalán nincs holtjátéka.

Golyósoros kormánymű:
A golyósorsó és a golyósanya csavarszerű pályán legördülő acélgolyók (golyósor) következtében állnak egymással kapcsolatban. A golyók pályája kör alakú keresztmetszetűek. A golyósanya külső felületén egyenes fogazású fogasléccel kapcsolódik az irányítókar tengelyén lévő fogasívhez. A golyósorsót forgatva a megemelkedett golyópályában a mozgó golyók következtében tengelyirányban eltolják a kormányanyát, melynek hatására a fogasív és az irányítókar elfordul. A golyók végtelenített pályán futnak a golyóvezető csövekben biztonsági okokból két körpályát alkalmaznak.

golyóorsos
szervókormány

Szervókormánymű:
A fogasléces szervokormánymű lényegében a mechanikus fogasléces kormányműből, a hidraulikus munkahengerből, a vezérlőszelepből és a lapátos szivattyúból áll. A fogaslécet a hajtó fogaskerék mozgatja, a fogasléc egyik vagy mindkét végén, valamint a közepén csatlakozhat a nyomtávrudakhoz. A fogasléc háza egyúttal a munkahenger is, amelyet a dugattyú oszt ketté. Ha a kormánykereket pl. jobbra forgatják, akkor a kézi kormányerőt a torziós rúd a hajtó fogaskerékhez 
továbbítja. Ennek során a torziós rúdra az ellenerőnek hatására kismértékben elcsavarodik, melynek következtében a vezérlőtolattyú is elfordul. Ezáltal megváltozik a vezérlő hornyok helyzete a beáramlórések megnyílnak, és a nyomás alatt álló olaj beáramolhat. A nyomás alatt érkező olaj a beáramlóréseken keresztül a vezérlőpersely alsó, sugárirányú hornyába 

áramlik és onnan a megfelelő munkatérbe kerül. A kormánykerék jobbra vagy balra forgatásának következtében a munkahengerben levő dugattyú bal vagy jobb oldalára történik az olajnyomás, majd itt létrehozza a hidraulikus segéderőt, amely a kis fogaskerékről a fogaslécre mechanikusan adja át a kormányerőt. Ha már nem forgatják tovább a kormánykereket, akkor a torziós rúd és a forgótolattyú semleges helyzetébe tér vissza. A munkaterekhez vezető vezérlőrések záródnak és a szivattyúból érkező olaj a vezérlőszelepen keresztül visszaáramlik a tartályba. Kis haladási sebességnél a szervokormánymű rásegítése nagyobb, de a haladási sebesség növekedésével a rásegítés csökken, a kormányzás könnyedé válik és a vezető stabilabbnak érzi a gépjárművét az úttesten.

Elektromos kormánymű:
Az elektromos kormányművek nem régóta, csupán néhány évtizede vannak jelen az autóiparban. Előnye, hogy nincs szükség csövekre, olajtartályra és szivattyúra sem. Ez jelentős helymegtakarítást eredményez és egyszerűbbé válik a szerelése. Mivel nincs szükség olajra, így a környezetvédelmi szempontoknak is kedvezőbb, nem kell megvásárolni és nem kell a használt olajat gyűjteni, elszállítani. Könnyebb és gyorsabb analizálni a hibát, mint a korábbi hidraulikus kormányműveknél. Autótípusok, melyekben gyakrabban fordul elő elektromos kormánymű hiba pl.: Kia Ceed, Peugeot 207, Mercedes A és B osztály, Mazda 6, Opel Corsa, Opel Astra J., Citroen C2, C3, Mitsubishi Colt.

elektromos kormánymű
Kormánymű holtjáték

Kormánymű holtjátékának ellenőrzése: 
A kormányberendezés, valamint az első futómű műszaki állapota és helyes beállítása nagymértékben befolyásolja a gépkocsi közlekedés biztonságát. A kormányberendezés műszaki állapota a kormány holtjáték és a kormányzáshoz szükséges erő nagysága alapján ellenőrizhető. Mindennap ellenőrizni kell a kormányberendezés holtjátékát és a kormányzáshoz szükséges erő nagyságát. A kormány holtjátékot úgy ellenőrizzük, hogy a vízszintes talajon álló gépkocsi kormánykerekét fordítsuk jobbra-balra a kerekek elfordulásának kezdetéig. A holtjáték nagysága a két határhelyzet között a kormánykerék elfordulási szögével mérhető.

A holtjáték előírt értéke gépkocsitípusonként eltérő, de általában 5-15° között változik, ami a kormánykerék kerületén mérve kb. 2-4 cm-es elmozdulást jelent. A holtjáték megnövekedését a kormányműben a kapcsolódó részek, a gömbcsuklók, a tengelycsonk csapszegek kopása vagy a szerkezetek lazulása okozhatja. 

Kormányszervó ellenőrzése:
Elindulás előtt járó motor mellett próbáljuk tekerni a kormányt, ha a kormánykereket túlságosan nehéz elfordítani, akkor a kormányszervó nem működik. Szintén az elektromos kormányszervó hibás, ha a műszerfalon lévő sárga színű „EPS” felirat járó motor mellet is világít. 

Kérjen ajánlatot!
Hívjon most!