Cégünk országszerte kimagasló teljesítményt nyújt kettős tömegű lendkerék javításában is. Megbízható, gyors, szakszerű felújítással vállaljuk a meghibásodott kettős tömegű lendkerekét, továbbá a kuplungtárcsák és kuplung szerkezetek javítását. Bármilyen problémát észlel alkatrészén forduljon bizalommal hozzánk. Árajánlatért és további információért vegye fel velünk a kapcsolatot. Precíz munkánk és pénztárcabarát áraink minden ügyfelünket kielégíti az ország bármely területén.
Kettős tömegű lendkerék előnyei:
Kettős tömegű lendkerék, ahogy a nevéből is adódik két tömegből (részből) áll, egyik része a motor főtengely végéhez kapcsolódik, míg a másik része a kuplung szerkezethez van rögzítve. Ezt a két részt egy rugórendszer kapcsolja össze. Itt fedezhető fel nagy előnye, hogy motorunk nyomatékingadozásaiból keletkező rezgések a lendkerekünk nagyobbik tömegére nem közvetlen, hanem a rugórész segítségével a rezgéseket csillapítva adja át a nyomatékot a többi erőátviteli alkatrésznek. Ezáltal a motor járása egyenletesebb és komfortosabb vezetési élményt nyújt.
Mi okozhatja a kettős tömegű lendkerék meghibásodását?
Mondhatjuk, hogy egy átlagosan használt gépjárműben 200-300 ezer kilométer megtétele után találkozhatunk ilyen hibával, de sajnos a való életben ez a szám gyorsan csökkenhet attól függően hogyan is használjuk gépjárművünket. Sok városi használattal, gyakori indításokkal sajnos a start-stop rendszerrel szerelt autók esetében, ez igen nagy probléma.
Lehetséges hibák:
A megjavított kettős tömegű lendkerék ára akár az új árának a fele is lehet, természetesen garanciát vállalunk minden javításunkra.
Felújított kettős tömegű lendkerék beszerelése előtt ajánljuk a kuplung és kinyomócsapágy cseréjét is, mivel ezek az alkatrészek is elkophattak a lendkerék meghibásodása alatt és a felújított lendkerék élettartalmát befolyásolhatja.
Amit kínálunk:
Kettős tömegű lendkerékről bővebben!
Miért hasznos, a kettős tömegű lendkerék a gépjárműben?
A modern dízel autók és az egyre korszerűbb turbós benzines társaik alacsony fordulaton is hatalmas nyomatékleadásra képesek. Ez azonban jóval erősebb rezgéseket kelt, amit már nem voltak képesek a kuplungtárcsák elvégezni. Ennek rezgéscsillapítására fejlesztették ki a nagyobb szögelfordulásra képes kettős tömegű lendkereket, egyszerűbb nevén kéttömegű lendkereket. Ezáltal halkabb, csendesebb üzemeltetést és jobb vezetési komfortot biztosít a vezető számára.
Kettős tömegű lendkerék működése:
Ahogyan a nevéből is ered két részből tevődik össze: egy rugózatlan kerékből, ami a főtengely végére kapcsolódik és egy rugózott részből ahová, a kuplung szett van felcsavarozva. A két fél lendkerék között különböző ellenállású rugórendszert helyeztek el a saját motor teljesítményéhez mérten, ezáltal a két lendkerék képes egymáshoz képest jelentős szögben elfordulni. Ahhoz, hogy megértsük a működését vegyük figyelembe, hogy is működik egy henger. Minden második fordulatra jut egy munkaütem, ami a dugattyú két holtpont közötti elmozdulást jelenti. A négy ütem szívás, sűrítés, munkavégzés, kipufogás ez alatt a főtengely két
fordulatot tesz meg. A két fordulatból fennmaradó 580 főtengelyfok szinte veszteséges, ezt viszont a lendítőkeréknek kell forgatónyomatékkal biztosítani. A veszteséges ütemek alatt pl.: szívás, sűrítés, kipufogás a lendkerék tömegéből származó tehetetlenségi nyomaték biztosítja a meglévő energia pótlását. A motor ezen szakaszában jelentős a szöglassulás, amit megint a munkaütem követ és hirtelen szöggyorsulás következik be. Ezek az ütemek egymást váltják, amiknek következtében óriási nyomatékingadozás jön létre, melyet a lendkeréknek kell kiegyenlítenie és ezáltal a vezetési kényelmet biztosítania.
Kettős tömegű lendkerék története:
A dízel gépjárműiparban már az 1990-es évek elején megjelent a kettős tömegű lendkerék (Dual Mass Flyweel). Eleinte nem sok értelmét látták a tulajdonosok, ezért sokszor a meghibásodott kettős tömegű lendkereket egy olcsóbb egyszerűbb lendkerékre cserélték. De a gyártók nem hiába alkalmazták, tesztelték évekig, a mai modern gépjárművekben egyre elterjedtebb a kettős tömegű lendkerék felhasználása. Manapság, szinte minden dízel autóban megtalálható, de egyre többször találkozhatunk már benzines autókban is kettős tömegű alkatrésszel. Sajnos rossz hiedelem az, hogy automata váltós gépjárművekben nem találkozhatunk ilyen alkatrésszel, még ha nem is elterjedt és legtöbbször helyettesítik, de vannak olyan gépjárművek, amikben előfordulhat.