Preloader

Cégünk országszerte kimagasló teljesítményt nyújt kettős tömegű lendkerék javításában is. Megbízható, gyors, szakszerű felújítással vállaljuk a meghibásodott kettős tömegű lendkerekét, továbbá a kuplungtárcsák és kuplung szerkezetek javítását. Bármilyen problémát észlel alkatrészén forduljon bizalommal hozzánk. Árajánlatért és további információért vegye fel velünk a kapcsolatot. Precíz munkánk és pénztárcabarát áraink minden ügyfelünket kielégíti az ország bármely területén. 

lendkerékbev
Miért minket válasszon lendkerék javításra?
Elromlott, meghibásodott kettős tömegű lendkereke jó helyen jár, nálunk minden problémára van megoldás. Nincs ideje több napig nélkülözni gépjárművét? Netán munkagépként minden nap használja, de zavarja a kellemetlen rázkódás, vibrálás, amit a hibás alkatrész okoz? Nálunk lehetősége van előre egyeztetett időponttal, akár már 48 órán belül (Dél-dunántúli régióban, akár 24 óra alatt) a megjavított alkatrésze átvételéhez az ország egész területén. Egyik nagy előnyünk, hogy nem dolgozunk futárszolgálattal (Baranyában), így nincs szükség bedobozolni, becsomagolni az adott alkatrészt. A helyszínre kiérkező munkatársunk készségesen áll rendelkezésre bármilyen kérdés merüljön fel Önben a javítással kapcsolatban.
Fontos tudni, hogy pontos javítási határidőt és javítási költséget, csakis kizárólag műhelyünkben szakszerű átvizsgálás után tudunk mondani. 
lendkerék előnyei

Kettős tömegű lendkerék előnyei:
Kettős tömegű lendkerék, ahogy a nevéből is adódik két tömegből (részből) áll, egyik része a motor főtengely végéhez kapcsolódik, míg a másik része a kuplung szerkezethez van rögzítve. Ezt a két részt egy rugórendszer kapcsolja össze. Itt fedezhető fel nagy előnye, hogy motorunk nyomatékingadozásaiból keletkező rezgések a lendkerekünk nagyobbik tömegére nem közvetlen, hanem a rugórész segítségével a rezgéseket csillapítva adja át a nyomatékot a többi erőátviteli alkatrésznek. Ezáltal a motor járása egyenletesebb és komfortosabb vezetési élményt nyújt. 

  • Csökken a motor rezgése ezáltal halkabb járás 
  • Könnyebb elindulást biztosít 
  • Kíméli a kuplung szettet a váltó elemeit, sőt az erőátviteli elemeket is
     

Mi okozhatja a kettős tömegű lendkerék meghibásodását?

Mondhatjuk, hogy egy átlagosan használt gépjárműben 200-300 ezer kilométer megtétele után találkozhatunk ilyen hibával, de sajnos a való életben ez a szám gyorsan csökkenhet attól függően hogyan is használjuk gépjárművünket. Sok városi használattal, gyakori indításokkal sajnos a start-stop rendszerrel szerelt autók esetében, ez igen nagy probléma. 

  • Kuplung csúsztatása, hirtelen lelépés a kuplung pedálról 
  • Chiptuning (a motor teljesítmény növelése)
  • Sportos vezetés (kis fordulaton történő hirtelen gázadások)
  • ​Vontatás 

Lehetséges hibák:

  • Indításkor fémes hang, illetve mintha valami visszafogná a motort
  • ​Járó motornál erősen csattogó hang a váltó felől
  • Alapjárat alatti fordulat és rázkódó motor
  • Egyre erősebben kell nyomni a kuplungot, felengedés közben vagy után zaj hallatszik a váltó felől 
  • Leállításkor szintén fémes hang és rázkódó motor
Lendkerék hiba

A megjavított kettős tömegű lendkerék ára akár az új árának a fele is lehet, természetesen garanciát vállalunk minden javításunkra. 
Felújított kettős tömegű lendkerék beszerelése előtt ajánljuk a kuplung és kinyomócsapágy cseréjét is, mivel ezek az alkatrészek is elkophattak a lendkerék meghibásodása alatt és a felújított lendkerék élettartalmát befolyásolhatja. 

Amit kínálunk:

  • Minden felújított termékünk utána 1 év garanciát vállalunk, amelyet garancia papírral és számlával biztosítunk

Kettős tömegű lendkerékről bővebben!

Miért hasznos, a kettős tömegű lendkerék a gépjárműben?
A modern dízel autók és az egyre korszerűbb turbós benzines társaik alacsony fordulaton is hatalmas nyomatékleadásra képesek. Ez azonban jóval erősebb rezgéseket kelt, amit már nem voltak képesek a kuplungtárcsák elvégezni. Ennek rezgéscsillapítására fejlesztették ki a nagyobb szögelfordulásra képes kettős tömegű lendkereket, egyszerűbb nevén kéttömegű lendkereket. Ezáltal halkabb, csendesebb üzemeltetést és jobb vezetési komfortot biztosít a vezető számára.
 

Kettős tömegű lendkerék működése:
Ahogyan a nevéből is ered két részből tevődik össze: egy rugózatlan kerékből, ami a főtengely végére kapcsolódik és egy rugózott részből ahová, a kuplung szett van felcsavarozva. A két fél lendkerék között különböző ellenállású rugórendszert helyeztek el a saját motor teljesítményéhez mérten, ezáltal a két lendkerék képes egymáshoz képest jelentős szögben elfordulni. Ahhoz, hogy megértsük a működését vegyük figyelembe, hogy is működik egy 
henger. Minden második fordulatra jut egy munkaütem, ami a dugattyú két holtpont közötti elmozdulást jelenti. A négy ütem szívás, sűrítés, munkavégzés, kipufogás ez alatt a főtengely két 

lendkerék müködése

fordulatot tesz meg. A két fordulatból fennmaradó 580 főtengelyfok szinte veszteséges, ezt viszont a lendítőkeréknek kell forgatónyomatékkal biztosítani. A veszteséges ütemek alatt pl.: szívás, sűrítés, kipufogás a lendkerék tömegéből származó tehetetlenségi nyomaték biztosítja a meglévő energia pótlását. A motor ezen szakaszában jelentős a szöglassulás, amit megint a munkaütem követ és hirtelen szöggyorsulás következik be. Ezek az ütemek egymást váltják, amiknek következtében óriási nyomatékingadozás jön létre, melyet a lendkeréknek kell kiegyenlítenie és ezáltal a vezetési kényelmet biztosítania.

lendkerék korábban

Kettős tömegű lendkerék története:
A dízel gépjárműiparban már az 1990-es évek elején megjelent a kettős tömegű lendkerék (Dual Mass Flyweel). Eleinte nem sok értelmét látták a tulajdonosok, ezért sokszor a meghibásodott kettős tömegű lendkereket egy olcsóbb egyszerűbb lendkerékre cserélték. De a gyártók nem hiába alkalmazták, tesztelték évekig, a mai modern gépjárművekben egyre elterjedtebb a kettős tömegű lendkerék felhasználása. Manapság, szinte minden dízel autóban megtalálható, de egyre többször találkozhatunk már benzines autókban is kettős tömegű alkatrésszel. Sajnos rossz hiedelem az, hogy automata váltós gépjárművekben nem találkozhatunk ilyen alkatrésszel, még ha nem is elterjedt és legtöbbször helyettesítik, de vannak olyan gépjárművek, amikben előfordulhat.

Kérjen ajánlatot!
Hívjon most!